La majoria de taxes municipals es congelaran per al 2015. Les ordenances fiscals, que suposaran només el 0’3% del pressupost total de l’any que ve, es debatran en un ple extraordinari aquesta tarda.
El regidor d’Hisenda, Arseni Frigola, ha explicat que pràcticament només s’apujarà l’aigua; el motiu és l’increment del cost que imposa el Consorci de la Costa Brava, que és del 6%. Tot i així, segons Frigola la intenció és que l’increment al ciutadà nomé sigui del 3%.
El regidor ha explicat que la resta de pujades són molt petites i de taxes secundàries. A més, s’ha creat alguna taxa nova, com la d’aparcaments, que suposarà beneficis als usuaris dels pàrquings municipals. I també es crea una taxa d’escombraries per als habitatges d’ús turístic, ja que aquest tipus d’allotjament s’ha regulat en els últims mesos com una activitat econòmica més del municipi.
Una altra novetat és que a partir del 2015 es perdonarà la plusvàlua als veïns que han hagut de pactar una dació en pagament amb el banc en no poder fer front a la hipoteca.
L’equip de govern espera rebre el suport del PSC i ICV – EUiA per poder aprovar les ordenances fiscals.
El ple extraordinari començarà a les sis de la tarda i, com sempre, es podrà seguir en directe a través de la ràdio.