19.6 C
Blanes

Al Banc de Sang li preocupa que les donacions a Lloret cada cop siguin més baixes

Des del Banc de Sang i Teixits de Girona reconeixen que no saben el motiu del descens continuat que hi ha a Lloret, però creuen que no té res a veure amb el canvi d’ubicació de la biblioteca al teatre.

Donació de divendres a Lloret
Donació de divendres a Lloret
Meritxell Casacuberta

Les donacions de sang a Lloret de Mar cada cop van a menys. El Banc de Sang i Teixits està preocupat perquè cada vegada hi ha menys persones que col•laborin amb les campanyes a la vila. A la jornada de divendres passat es volia arribar a les 190 donacions, però només se’n van aconseguir 163 (al teatre, 50 al matí i 83 a la tarda, i al centre cívic del Rieral 40).

La tècnica de promoció del Banc de Sang i Teixits de Girona, Meritxell Casacuberta, reconeix que no saben el motiu del descens continuat que hi ha a Lloret, però creu que no té res a veure amb el canvi d’ubicació de la biblioteca al teatre, perquè tenen la percepció que la nova seu agrada.

Per redreçar la situació, Meritxell Casacuberta ha explicat que miraran d’implantar a Lloret el programa d’aprenentatges i serveis a les escoles, que en altres poblacions funciona molt bé. A més a més, la tècnica del Banc de Sang fa una crida per trobar voluntaris que puguin fer de delegats per fer promoció de les campanyes.

En canvi, la Marató de Donants de Sang 2.0 que es va fer arreu de Catalunya va ser un èxit i va superar el repte de les 10.000 donacions necessàries per remuntar les reserves, que havien baixat a un nivell molt baix després de les festes de Nadal i per l’avançament de l’epidèmia de grip.

Aquesta remuntada permet que hi hagi sang a les neveres del Banc de Sang per a les necessitats dels hospitals durant els propers deu dies, un nivell que es considera òptim, però que cal mantenir durant la resta de l’any per assegurar que tots els malalts tindran la sang necessària. De mitjana, es necessiten cada dia a Catalunya entre 800 i 1.000 donacions de sang.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.