José Luís Blanco es va quedar a un pas de fer podi en la Copa d'Europa per equips, que es va celebrar el cap de setmana passat a Bergen, Noruega.
L'atleta lloretenc va participar en la prova dels 3.000 metres obstacles, com a representant d'Espanya. Hi va anar amb un refredat. Reconeix que no estava al 100% i que, tot i els esforços en la cursa per a seguir el campió, es va haver de conformar amb la quarta posició.
José Luís Blanco qualifica la cursa de “lenta, tàctica” i admet que “no estava bé, estava refredat i vaig tenir mala sort”.
Blanco recorda que ha passat els últims mesos superant una lesió. Des que està del tot bé, ha participat en dues curses. En el míting de Huelva, on va quedar primer, i en la copa disputada a Noruega ha estat el quart.
El lloretenc assegura que les condicions meteorològiques d'allà el van perjudicar. “Feia fred, jo anava tapat de dalt i baix, ja que les temperatures són molt diferents que aquí”, exposa Blanco. Argumenta que això no passarà a l'Europeu de Barcelona.
Des d'ara i fins l'1 d'agost, quan es duu a terme el campionat, considera que té temps suficient per a posar-se en forma. “He de fer 5 o 6 curses per a agafar el ritme de competició i renovar la medalla de plata aconseguida en l’anterior Europeu”.
Les curses on té previst participar són la Golden League, els campionats de Catalunya i Espanya, a més d'altres mítings. Recordem que Blanco, del club La Sansi, compta enguany amb la tercera millor marca d'Europa i que espera amb moltes ganes l'Europeu d'atletisme. Es durà a terme en 6 setmanes, el proper 1 d'agost a l'Estadi Olímpic de Montjuïc, a Barcelona.
