La Diputació de Girona engegarà dues campanyes pioneres a Catalunya per prevenir i sensibilitzar la població sobre la presència del mosquit tigre.
Una a nivell escolar i una altra a nivell de 50 municipis gironins. Lloret de Mar, juntament amb Blanes, són dos dels municipis gironins que tenen risc de rebre la presència d’aquest mosquit i per tant on la campanya de la Diputació actuarà.
Josep Marigó, responsable del DIPASALUT, l’organisme de salut de la Diputació de Girona ha explicat que han signat un conveni amb Caixa de Girona i la Mancomunitat del servei de Control de Mosquits de la Badia de Roses i el Baix Ter, han signat un conveni per dur a terme una campanya destinada a els escolars de 5è de primària de totes les escoles gironines. Diu Marigó que la campanya es fa a través de les escoles perquè així els és més fàcil arribar a les llars. També ha explicat el seu objectiu.
L’altra campanya va adreçada a 50 municipis gironins susceptibles de rebre la presència d’aquest mosquit, entre ells, Lloret de Mar. per això, dilluns que ve presentaran als responsables d’aquests 50 municipis les característiques de la campanya i se’ls explicarà mètodes per prevenir-lo. Lloret i Blanes són dos municipis escollits per dur-hi a terme la campanya perquè segons ha explicat Marigó, registren molta mobilitat i perquè hi ha molta presència de segones residències amb jardins, fet que facilita la seva presència.
El mosquit tigre té dimensions molt petites, viu en àrees urbanes i zones molt poblades i es reprodueix en llocs on hi ha aigua estancada.
Una picada del mosquit tigre és molt més dolorosa que la d’un mosquit normal, dura més, pot arribar a travessar la roba, fins i tot si és gruixuda i pot ser un possible transmissor de malalties.
A Catalunya encara no se n’ha detectat cap cas però si al nord d'Itàlia, segons ha explicat Marigó.