Lloret de Mar acull un càsting al llarg del dia d’avui per trobar un Èric Bertran fictici. Dues productores catalanes han engegat el procés per a triar el repartiment d'una pel·lícula que es basa en la història del jove lloretenc.
L'Èric tenia 14 anys quan va ser acusat de terrorisme per demanar, a través de correus electrònics, que un seguit de supermercats etiquetessin els productes en català. Uns fets reals, però semblen més aviat un malson de dimensions kafkianes. De fet, el menor va arribar a anar a Madrid, a declarar a l'Audiència Nacional. En tot moment, va mantenir la seva postura amb una dignitat insospitada per una persona de només 14 anys.
Una història que té tots els ingredients per convertir-se en una ficció. Se'n va fer un llibre, un documental i una obra de teatre. Ara li toca el torn a la pel·lícula, que dirigirà Joel Joan.
De moment, l'equip de producció està buscant el jove que encarni l'Èric Bertran. També busquen el seu germà. Per aquest motiu, recorren els pobles de Catalunya. Volen nens expressius, amb una dicció clara i no cal que tinguin experiència en actuar.
El càsting es fa avui a Lloret -en el teatre del Casal de l'Obrera- fins a les 15 hores. Els interessats s'hi han incrit prèviament i s'han preparat un text que han d'interpretar en la prova. La majoria són alumnes de l’Aula Municipal de Teatre.
Qui ha organitzat la sessió és l’actor Paco Moreno (que espera aconseguir-hi un paper). Explica que “quan es busquen personatges reals, volen aprofitar la naturalitat dels nens”.
La pel·lícula sobre Èric Bertran és un projecte que de mica en mica comença a caminar. Ara es busca el repartiment, en pocs mesos esperen començar el rodatge i poder estrenar el film de cara a la tardor. Aquesta és la planificació prevista.
Un dels esculls més evidents és el finançament. Per aquest motiu, les productores han creat una pàgina web on els particulars poden fer donacions econòmiques. A canvi rebran regals, entrades al cinema i merxandatge de la pel·lícula.
