El servei de vigilància i socorrisme a les platges de Lloret s’inicia demà divendres, 15 de maig. En concret a dos sectors: a la platja del centre i a Fenals. Mentre que a la resta del litoral, a Cala Canyelles, Santa Cristina i Sa Boadella, no comença fins el mes de juliol.
El servei el proporciona l’empresa Proactiva, que destinarà enguany una vintena de socorristes a vigilar la costa lloretenca. Es dediquen a tasques de "salvament i rescat de banyistes, assistència sanitària i suport i coordinació amb altres cossos de seguretat i emergència", segons exposa el regidor de platges, Santiago Ontañón.
Unes feines que qualifica "d'imprescindibles" a les platges de Lloret, sobretot quan a l’estiu la sorra és plena de banyistes. Afegeix que és un servei obligat per llei, per a garantir la seguretat dels turistes sobretot quan comparteixen el mar amb vaixells i creuers.
Segons fonts municipals, l’empresa Proactiva fa 4 anys que proporciona el servei de socorrisme i salvament a les platges de Lloret. Asseguren que, en tot aquest temps, "no s’han registrat problemes greus".
El servei comença divendres a la platja del centre i a la de Fenals i s’acaba a mitjans d’octubre. Mentre que Cala Canyelles, Santa Cristina i Sa Boadella compten amb socorristes el mes de juliol i l’agost.
