Avui han començat les rebaixes. A Lloret, el tret de sortida s'ha donat amb descomptes d'entre el 30 i el 50%, segons l'associació de comerciants. Tot i que els pronòstics de la Confederació de Comerç de Catalunya és que els botiguers incrementin un 3% les vendes respecte a l'any passat, el president de l'associació de Lloret, Francesc Alsina, creu que al nostre municipi no serà així. I és que en el primer que discrepen és la valoració sobre les vendes durant les festes nadalenques.
Mentre que la Confederació creu que les vendes han pujat entre el 3 i el 5%, el president de l'associació lloretenca, Francesc Alsina, creu que a Lloret aquests dies han anat malament als comerciants. I després d'aquests dies complicats per als comerciants de Lloret, Alsina pronostica que aconseguir bones recaptacions durant les rebaixes també serà complicat, per diversos motius.
El més destacat, segons el president dels botiguers, és que un decret del Govern central deixa sense efecte la Llei Catalana del Comerç i per això hi ha incertesa sobre la normativa en campanya de rebaixes, com ara pel que fa als terminis. Aquest fet ha provocat que molts establiments comencessin a fer rebaixes durant les festes de Nadal i, per tant, la campanya que comença avui té menys efecte sobre la ciutadania.
En aquest sentit, Francesc Alsina critica que la tendència del Govern central és potenciar que les rebaixes es puguin fer durant tot l'any, un fet que segons Alsina beneficiarà només les grans empreses i perjudicarà greument el petit comerç.
En el que sí que coincideixen l'associació de comerciants de Lloret i la Confederació de Comerç de Catalunya és que cada cop els clients es fixen més en el preu i en les promocions, sense donar-li tanta importància a la qualitat dels productes. Els articles que es venen més en època de rebaixes són la roba, el calçat i els complements.
La campanya de rebaixes que comença avui s'allargarà fins al 6 de mar&cced