L’estada dels 14 nens sahrauís que han passat l'estiu a Lloret arriba al seu punt i final. Els infants -tots ells repetidors de l’any passat- han estat acollits en famílies de la vila. Han dut a terme les activitats habituals, com anar al casal, a la platja, a la piscina, etc. Enguany, a més, han gaudit d’una novetat: han fet classes de futbol, amb un dels pares acollidors.
Els petits marxen dimarts vinent cap al desert de Tindouf, on viu el poble sahrauí. Per aquest motiu, diumenge s’ha organitzat un acte de comiat. Consisteix en un berenar en el restaurant el Trull. La presidenta de l’ONG Lloret amb el Sahara, Mercè Riera, explica que serà un moment “emotiu”.
Després de l'acte de comiat, els infants sahrauís de tota la comarca de la Selva es reuniran dimarts a Lloret. Des d’aquí aniran en bus fins a l'aeroport del Prat, a Barcelona, on agafaran un avió per tornar a casa seva.
Recordem que la seva estada és possible gràcies a la campanya Vacances en Pau. Permet els nens i nenes del poble sahrauí passar els mesos d'estiu lluny de les elevades temperatures que pateixen al desert de Tindouf. Quan són a Catalunya, a més de gaudir de les condicions d'aquí, passen una revisió mèdica.
Enguany han vingut menys infants que altres anys. Una de les causes apuntades és la crisi. Per evitar que això continuï passant, l'organització anuncia que l'any vinent començarà abans la campanya informativa i recollirà diners perquè l'estada dels sahrauís sigui menys costosa per a les famílies acollidores.
