Gairebé un 40% de les empreses a Espanya incorporen mesures de conciliació, és a dir, ofereixen facilitats als seus empleats perquè puguin tenir més temps per a ells mateixos i les seves famílies.
Aquesta dada s'ha fet pública avui en una jornada a Lloret, on experts en la matèria s'han adreçat a empresaris i caps de personal per argumentar per què les companyies han de ser familiarment responsables.
Asseguren que, tal i com evoluciona la societat, amb els dos pares de la família treballant, és cada cop més necessari que les empreses s'adaptin a la nova situació, per tal de treure el màxim rendiment als seus treballadors.
Segons un dels ponents de la jornada, Francesc Gay, l'anomenada conciliació –perquè els empleats puguin tenir temps per a treballar, ser a casa i gaudir del temps d'oci- s'ha de veure com un avantatge per a ells, però també per a la mateixa empresa. Tal i com explica Gay, és molt difícil saber “el grau d'absentisme emocional” d'un treballador, és a dir, fins a quin punt està implicat en la seva feina.
Per això, cal valorar altres aspectes, com el talent, la capacitat d’innovació, i “cada cop menys la seva presència física”. La jornada s'ha dut a terme aquest matí i migdia a l’hotel Santa Marta.
