Primera convocatòria de l'any a Lloret per a donar sang, sempre necessària en centres hospitalaris. La crida es fa extensiva a tota la població que sigui major d'edat, pesi un mínim de 50 quilos i tingui bona salut. La resta de detalls se sabran en una entrevista que farà el metge als donants, abans de l'extracció de sang.
Un dels promotors de la jornada, Josep Maria Puigdevall, explica que cal haver menjar alguna cosa abans de la donació. Segons la Germandat de Donadors de Sang de Girona, divendres esperen obtenir unes 100 donacions al matí i unes 200 a la tarda, tot i que estan preparats per a rebre'n més.
Expliquen que la població lloretenca és solidària en aquest aspecte, però que encara es troba per sota de la mitjana de donacions de la comarca. Si a la Selva, donen sang 45 habitants de cada 1.000, a Lloret, la mitjana baixa als 40 donants. S'espera que, en el 2008, s'anivelli aquesta xifra.
La convocatòria és aquest divendres, 25 de gener, en el pavelló del Molí. L'horari és matí i tarda. De les 10 a les 14 hores, i de dos quarts de 5 a les 9 del vespre. La jornada per a donar sang l'organitza el Banc de Sang i Teixits de Girona, amb la col·laboració de la Germandat de Donadors. El lloc triat és, un cop més, el pavelló d'esports del Molí, on ocupen les sales de gimnàs i de reunions.
