Un esdeveniment excel·lent en què tot ha sortit rodó. Així ha definit el primer Congrés Mundial de Turisme Esportiu l’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, que ha remarcat la bona feina de Lloret Turisme, del Patronat de Turisme Costa Brava – Girona i de l’Agència Catalana de Turisme.
El congrés es va celebrar dijous i divendres a Lloret de Mar, després que s’hagués anat posposant en diverses ocasions a causa de la situació de pandèmia. Finalment, més de 350 persones van participar-hi de manera presencial, mentre que 200 més el van seguir virtualment.

A banda de les ponències i reunions, l’estada també es va aprofitar per presentar als participants les instal·lacions municipals i practicar diferents esports plegats. Segons Jaume Dulsat, l’esdeveniment va permetre donar a conèixer la destinació en l’àmbit del turisme esportiu.
“Vam donar una molt bona imatge en termes de turisme esportiu i la gent va entendre que Lloret de Mar fa molt de temps que ho fem des de la qualitat i l’especialització”
Jaume Dulsat
El congrés va comptar amb una 60a de ponents nacionals i internacionals. Una de les novetats que van crear més expectativa va ser que algunes xerrades es van fer amb hologrames.
“Realment tenies la percepció que aquella persona estava dins d’aquella caixa quan realment estava a casa seva”
Jaume Dulsat
L’alcalde creu que el format híbrid serà la tònica a partir d’ara i reconeix que aporta molts beneficis, tot i que considera que és important mantenir la presencialitat.
“Ens interessa és que la gent es desplaci a casa nostra, per tant, si això fes molta fortuna no seria el que busquem, però en qualsevol cos és un avantatge tecnològic”
Jaume Dulsat
El primer Congrés Mundial de Turisme Esportiu es va fer dijous i divendres al Palau de Congressos Olympic d’Evenia.
En el marc de l’esdeveniment, el conseller d’Emrpesa, Roger Torrent, va exposar que el turisme esportiu genera un impacteeconòmic de 558 milions d’euros en el conjunt de Catalunya i el considera un model fonamental dins del sector turístic del país.