L'Ajuntament de Lloret ha fet tancar 32 d'hotels en 8 anys (des del 2003) perquè no s'adaptaven als requisits de qualitat de la destinació. Aquesta és una de les mesures que s'han impulsat per arraconar definitivament l'estigma del turisme de borratxera que ha planat sobre el municipi.
La dada es va donar a conèixer divendres, en la presentació del pla estratègic de turisme, una espècie de full de ruta que Lloret ha de seguir en els pròxims 4 anys.
L'objectiu és clar: reinventar-se com a destinació i treballar per seguir essent una marca consolidada. El document destaca que cal comptabilitzar els diferents perfils de turistes i reconduir una part de l'oferta d'allotjament. Més xifres, en aquest sentit: els visitants deixen 430 milions d'euros anuals a Lloret, on l'any passat van passar més d'1.200.000 turistes.
Aquestes dades converteixen la vila en “la primera destinació de Catalunya, a banda de Barcelona”, segons Joan Carles Vilalta, secretari general de Turisme de la Generalitat. Afegeix que la seva “capacitat d’adaptació i evolució és un exemple a seguir”.
El pla marca el camí a seguir en els pròxims anys, però Lloret ja fa temps que treballa amb la voluntat de millorar la destinació i la seva oferta. Ho argumenta l'alcalde de Lloret.
Xavier Crespo qualifica el pla d'un "nou impuls", per tal d'assolir la renovació constant en una destinació de primer ordre. Un procés que s'aconsegueix a través de la feina conjunta entre sector públic i privat. L'alcalde assenyala que són molts els hotels que s'han renovat en els darrers anys. A més de restaurar la seva planta d'allotjament, han incorporat serveis nous com sales de reunions o SPA. Altres, en canvi, no han volgut continuar, han tancat portes i fins i tot s'han enderrocat, com ha passat amb l'hotel Blanca Aurora.
Ben aviat, el proper 7 de juny, la Generalitat atorgarà a Lloret la marca de Turisme Familiar. Una denominació que se suma a altres que ja té la destinació, com la de turisme esportiu.
