CiU vol convertir l'anomenat manifest dels alcaldes gironins -crític amb les elèctriques i amb el govern català per la gestió de la nevada- en una resolució que es voti al Parlament. El tripartit ha respòs que estudiarà si cal debatre o no la proposta.
El text el va impulsar el municipi de Lloret i des que es va redactar va reben adhesions dia rere dia. A banda dels ajuntaments, també li donen suport la Diputació de Girona i UDC.
Des de la vila, la resposta que està rebent el manifest es valora en termes molt positius. L'alcalde de Lloret, Xavier Crespo (CiU), destaca que el “consens” entre ajuntaments de diversos colors polítics és “l'esperit” que persegueix el text. L'objectiu és evitar que el desastre ocasionat per l'apagada es torni a produir i que “hi hagi més controls per saber com actuar i donar una resposta més ràpida als municipis”.
Xavier Crespo espera que la voluntat de consens mostrada en el territori es doni també en l'àmbit parlamentari.
L'alcalde de Lloret assenyala que la setmana vinent seran les dues associacions de municipis de Catalunya les que se sumaran al manifest dels alcaldes. I recorda que és un escrit molt important a les comarques de Girona, les més afectades per la nevada i apagada elèctrica de fa dues setmanes.
