El pla que ordena el comerç de Lloret i que marca cap a on ha d'evolucionar per superar problemes com l'excés de botigues de souvenirs o la mancança en alimentació diària ja és una realitat. Si dilluns es va aprovar de forma definitiva en el plenari, l'entrada en vigor és automàtica.
Enrere queden tots els tràmits efectuats i la gestació del pla, que va partir d'un estudi sobre la realitat comercial de Lloret. Vist-i-plau polític a banda, l'equip tècnic que ha efectuat el projecte explica que és un instrument, una eina de futur que ha de servir per a millorar, a llarg termini, l'oferta dels establiments.
El Pla d'Ordenació dels Equipaments Comercials (POEC) inclou un seguit de mesures. Les ha de fer aplicar l'administració i els més afectats són els mateixos botiguers, que es beneficiaran dels efectes del projecte.
No hem d'oblidar tampoc els compradors. En aquest sentit, cal tornar a oferir productes al públic resident i local, és a dir, el pla ha d’equilibrar l'oferta comercial de Lloret per a tenir en compte les necessitats i demandes dels veïns i visitants.
Toc d'atenció dels republicans
ERC de Lloret ha exigit a l'equip de govern que faci acomplir el calendari comercial a tots els establiments de la vila. El grup de l'oposició assegura que hi ha dies assenyalats, diumenges en què tothom hauria de tancar les portes, que sempre hi ha algun botiguer que se salta la normativa.
El portaveu republicà Eduard Coloma va fer pública la seva demanda en el ple de dilluns, on va dir que sempre són els “mateixos” els que obren quan no està permès. En aquest aspecte, ha demanat mà dura a l’ajuntament i a la policia local.
