Lloret de Mar és ciutat Gay Friendly. Així es va aprovar al ple d’ahir, amb el suport de totes les formacions excepte el PP, que es va abstenir.
La proposta ja l’havia fet ERC el 2009, però en aquell moment la majoria absoluta de CiU la va tombar. Sis anys després, els republicans l’han tornat a presentar en conjunt amb el regidor no adscrit Òscar Portela.
El portaveu d’ERC, Jordi Orobitg, va exposar què suposarà la moció: “Primer, manifestar el suport i adhesió a la commemoració que entitats i institucions del nostre país celebren el 28 de juny com a dia de l’alliberament o de l’orgull LGTB; segon, emplaçar en tal data i les 24 hores del dia, en un lloc visible i preferent de la façana de l’ajuntament de Lloret de Mar, el panó amb els colors de l’arc de Sant Martí com a gest en reconeixement del col·lectiu LGTB; tercer, expressar el reconeixement del dret que tenen totes les persones a viure en igualtat de drets i a la diversitat efectiva i el compromís de seguir treballant en la normalització i aplicació de polítiques actives del col·lectiu en tots els àmbits de competència municipal; quart, declarar la vila de Lloret de Mar ciutat Gay Friendly, afegint i promocionant la marca de turisme LGTB juntament amb les marques ja existents al nostre municipi que ens singularitzen en molts aspectes”.
Portela va argumentar que quan el 2009 es va tombar la moció, la premsa va publicar una mala imatge de la destinació per no voler declarar-se amiga del col•lectiu LGTB (Lesbianes, Gais, Transexuals i Bisexuals).
La regidora de Benestar i Família, Idoia Saracíbar, va remarcar que Lloret ha de ser acollidora amb tots els col•lectius.
Una opinió que van compartir tots els portaveus, fins i tot el del PP, Enric Martínez, que va abstenir-se del punt, perquè considera que Lloret ha de ser friendly de tothom.
Marc Fuertes, del MILLOR, va considerar que en ple segle XXI no s’haurien d’haver d’aprovar mocions com aquesta.
El líder d’ICV – EUiA, Javier Rodríguez Pacios, va lamentar que avui en dia un de cada deu escolars se sent agredit per ser homosexual. Aquesta és una de les moltes demostracions que avui en dia encara hi ha molta discriminació homòfoba i, per tant, segons el seu parer, la moció ha d’anar més enllà d’intentar atraure turisme LGTB, sinó que també ha de treballar per als veïns.
El regidor no adscrit Joan Bernat va considerar que la moció no ha de centrar-se en l’oportunitat de negoci que pot suposar captar turisme LGTB, sinó que ha de permetre fer pedagogia per aconseguir una societat més tolerant.
L’aprovació de la moció es notificarà a la secretaria de polítiques familiars i drets de la ciutadania del departament d’Acció Social i Ciutadania de la Generalitat i també a la Federació d’Associacions Coordinadora Gai Lesbiana de Catalunya.
