El ple condemna els feminicidis i totes les expressions de les violències masclistes

Tots els grups han presentat, conjuntament, una declaració institucional al ple d'aquest dilluns.

El ple municipal ha fet una declaració institucional amb motiu del 25-N, el Dia Internacional contra la violència envers les dones. La voluntat de tots els grups és condemnar els feminicidis i totes les expressions de les violències masclistes.

En aquest sentit, el ple tindrà un record especial i donarà suport al pare de la menor Olivia, que va ser assassinada per la seva mare fa pocs dies; i recordarà que els ajuntaments rebutgen qualsevol tipus de violència, amb independència de qui l’exerceixi.

La declaració també preveu dissenyar instruments específics per a la prevenció i la sensibilització en igualtat que ataquin des de l’arrel la cultura patriarcal que atempta contra la vida i els drets humans de les dones.

Finalment, el ple es compromet a revisar, avaluar i actualitzar les eines i els plans d’acció municipals vigents per adaptar-los a les noves realitats locals i perquè contemplin totes les formes de violència masclista, a banda de garantir la formació especialitzada en perspectiva de gènere de tots els professionals que intervenen en els circuits de la violència masclista.

Aprovades les ordenances fiscals per al 2027 que, segons el govern, «defensen i protegeixen el dret a l’habitatge»

Al Bon Dia Bona Hora d'aquest dijous escoltarem el posicionament dels diferents grups municipals.

Albert Ferrández: «És un orgull i una responsabilitat tenir la possibilitat d’anar al Congrés»

El regidor lloretenc, alcaldable d'ERC a les properes municipals, és el número dos de la candidatura republicana al Congrés per Girona.

La lloretenca Mari Carmen Retamero, número 6 del PSC al Congrés per Girona

És la primera vegada que forma part d’una llista electoral i assegura que és tot un honor.

Adrià Lamelas: «No es pot qüestionar que a Lloret no hi hagués ningú al timó perquè és mentida»

L'alcalde de Lloret de Mar, Adrià Lamelas, ha negat les acusacions de l'oposició per la seva absència durant el temporal i ha destacat la bona coordinació comandada per Míriam Rodríguez, qui va exercir l'alcaldia accidental.