El poder d’atracció de l’antic Egipte, segons Teresa Bedman

L'espanyola Teresa Bedman és una experta en l'Antic Egipte, amb un llarg currículum i un munt de projectes en marxa, que encomana la passió que sent per la seva feina.  Això és el que va passar als alumnes de l'Institut Rocagrossa, que ahir van escoltar -embadalits- les explicacions de l'egiptòloga. Teresa Bedman va visitar el […]

L'espanyola Teresa Bedman és una experta en l'Antic Egipte, amb un llarg currículum i un munt de projectes en marxa, que encomana la passió que sent per la seva feina.

 

Això és el que va passar als alumnes de l'Institut Rocagrossa, que ahir van escoltar -embadalits- les explicacions de l'egiptòloga. Teresa Bedman va visitar el centre lloretenc. A més de repassar la història d'Egipte i relatar la feina que hi fa, va revelar als escolars l'enginyós sistema de miralls amb què il·luminaven l'interior de les piràmides i temples. Fins i tot els va posar deures.

 

Bedman assegurava ahir que “marxo gratament impressionada per la participació i curiositat mostrada pels alumnes”. Explica que “han mostrat un gran interès per entendre l’egiptologia, que no és una matèria fàcil però sí molt atractiva”.

 

Teresa Bedman, que viu a Madrid, porta tota la vida estudiant el mític Egipte, farcit de piràmides, temples i tombes sagrades. Sense anar més lluny, aquesta tardor serà a Luxor, un dels enclavaments més destacats del país.

 

Recorda que la passió per Egipte li ve des de ben petita, de quan tenia només 8 anys. “Vaig anar al cinema amb el meu pare a veure ‘Els 10 Manaments’ i així vaig descobrir un país que es diu Egipte, des de llavors no he deixat d’estudiar-lo”, relata.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.