Els Centres d’Atenció Primària de Lloret recuperaran aviat l’activitat que tenien abans de la pandèmia. Ara que la situació epidemiològica va millorant, deixen d’estar sectoritzats els dos ambulatoris: el del doctor Cabañas, al carrer Girona, i el del doctor Benito, al Rieral.
La previsió és que, a partir del 5 de juliol, cada centre torni a comptar amb els serveis que prestava abans que esclatés la crisi del coronavirus i la ciutadania haurà d’acudir al CAP que tingui assignat tant per a l’atenció de l’adult com pediàtrica.
Recordem que des de l’abril del 2020, i per reduir el risc de contagi per la Covid-19, el Rieral concentrava l’atenció pediàtrica i l’activitat ginecològica i obstètrica i, en canvi, el de Lloret centre s’encarregava de tota l’atenció a la població adulta.

La cap d’Infermeria de l’Àrea Bàsica de Salut de Lloret i Tossa, Raquel Garreta, apunta que el bon ritme de les vacunacions i la situació epidemiològica actual han portat a prendre la decisió d’acabar amb la sectorització, que ha tingut molt bon resultat durant els mesos forts de la pandèmia.
“Tenim molt bon ritme de vacunació i amb els nivells de pandèmia bastant bons s’ha decidit deixar de sectoritzar l’activitat als CAP”
Raquel Garreta
La regidora de Salut Pública, Jennifer Pérez, creu que durant els últims mesos els ambulatoris de la vila han fet una tasca excel·lent.
“Cada dia teníem directrius diferents i ens havíem d’adaptar a les necessitats que anaven sorgint i crec que la gestió des dels CAP ha estat excel·lent”
Jennifer Pérez
La regidora també apunta que la situació epidemiològica és molt bona, tot i que insisteix en què la Covid-19 encara hi és i cal seguir tenint precaució.
“El risc de rebrot és baix i estem bé, podríem estar millor, però la situació no és preocupant ni molt menys”
Jennifer Pérez
El CAP Doctor Cabañas mantindrà el servei d’urgències 24 hores, mentre que el del Doctor Benito obrirà de 8 a 20 hores.
Cal tenir en compte que, encara que es vagi recuperant la normalitat de manera progressiva, es mantindrà una part de l’assistència telemàtica en tots aquells casos que els problemes de salut ho permetin, tal com ha apuntat Raquel Garreta.
“La telemàtica serà tota aquella activitat en què no sigui necessari el desplaçament de l’usuari al centre, com la renovació de baixes o de receptes”
Raquel Garreta
Tant Jennifer Pérez com Raquel Garreta han fet una crida a la responsabilitat en la celebració de la revetlla de Sant Joan aquesta nit i han recordat que la pandèmia segueix activa. També han recordat que fins dissabte, l’ús de mascareta segueix sent obligatori a la via pública.