23.3 C
Blanes

Els CAP i sociosanitari de Lloret incorporen la figura del gestor Covid

La seva funció és fer el seguiment dels casos sospitosos de coronavirus i detectar els contactes.

Una professional de la Corporació de Salut, exercint com a gestor covid
Una professional de la Corporació de Salut, exercint com a gestor covid
Roser Anglès

Els centres de la Corporació de Salut del Maresme i La Selva han incorporat la figura del gestor Covid. La seva funció és fer el seguiment dels casos sospitosos de coronavirus i detectar els seus contactes. Estan repartits entre les tres Àrees Bàsiques de la Corporació: Lloret-Tossa, Malgrat-Palafolls i Calella. A més, també n’hi ha als hospitals de Blanes i Calella i als centres sociosanitaris.

El CAP-1 de Lloret, al carrer Girona.

El gestor Covid és qui s’encarrega de contactar amb les persones sospitoses d’estar infectades per coronavirus i a qui un sanitari prescriu o fa una PCR. La seva funció és iniciar el procés d’identificació de contactes, a més d’informar el pacient sobre el procediment a seguir i de com ha de fer l’aïllament fins a tenir els resultats.

La directora mèdica de la Corporació, Roser Anglès, assenyala que el motiu és “facilitar la recollida de contactes, abans ho feien els metges i ho hem delegat en un perfil administratiu”.

A banda d’aquest procés, en el cas que es confirmi el positiu, el gestor Covid també explica al pacient en quines condicions ha de fer l’aïllament domiciliari, així com el seguiment dels seus símptomes. Els contactes detectats es traslladen a l’Equip de Seguiment. Sempre es prioritza aquest seguiment de casos sospitosos via telefònica. Si no és possible, es fa de manera presencial en espais reservast per dur a terme aquestes funcions.

El personal que s’encarrega de les tasques de gestor Covid és personal propi de la Corporació, que ha rebut formació específica del Departament de Salut. De moment, se n’han format gairebé una desena de professionals per a tots els centres, una xifra que es preveu que es pugui ampliar en funció de les necessitats de cada moment.

Els centres d’atenció primària de la Corporació ja compten amb aquesta figura des de fa dues setmanes, mentre que als hospitals i als centres sociosanitaris es va posar en marxa la setmana passada.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.