Els escolars estan preocupats pels problemes de mobilitat

Als alumnes de Lloret els preocupa la mobilitat, vinculada als sorolls, als aparcaments o als carrils per a bicicletes. És la temàtica que ha triat un grup d'escolars, que representen totes les aules de 3er de primària.   Exerceixen de portaveus i, al costat de l'alcalde, protagonitzen l'anomenat Ajuntament dels Infants. La primera sessió, que […]

Als alumnes de Lloret els preocupa la mobilitat, vinculada als sorolls, als aparcaments o als carrils per a bicicletes. És la temàtica que ha triat un grup d'escolars, que representen totes les aules de 3er de primària.

 

Exerceixen de portaveus i, al costat de l'alcalde, protagonitzen l'anomenat Ajuntament dels Infants. La primera sessió, que va funcionar com un ple ordinari, es va dur a terme aquest dilluns. Va servir perquè els 13 alumnes participants escollissin el tema que més els preocupa. És la mobilitat, un aspecte que debatran en properes sessions, tal com ha explicat la regidora d’educació, Ester Olivé.

 

Al llarg del curs, els representants dels alumnes treballaran a dos nivells. A les aules, amb la resta dels escolars de tercer de primària. I a les sessions plenàries, amb Xavier Crespo, amb qui intentaran trobar solucions als problemes de mobilitat i fer propostes que siguin assumibles.

 

L'objectiu és que les millores o bé les hagi d'aportar l'ajuntament o bé hagin de venir dels mateixos veïns, de part dels usuaris de la via pública. Per exemple, l'Ajuntament dels Infants fet el curs passat va generar una proposta que s'ha fet realitat enguany. Es tracta d'unes bosses reutilitzables que ha creat l'ajuntament i que serveixen als alumnes per portar-hi cada dia l'esmorzar.

 

Un aspecte pràctic que evidencia els beneficis d'un projecte que va més enllà de la formació. L'Ajuntament dels Infants s'adreça als alumnes de 3er de primària, perquè en aquest curs se'ls explica què és un consistori i com funciona.

 

Després de la primera sessió, feta aquest dilluns, les properes es duran a terme un cop al mes. Tot plegat acabarà el maig, amb una sessió plenària final oberta al públic.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.