Com es rescata una persona que s'ofega en el mar. Requereix una tècnica concreta i l'actuació d'uns professionals. A Lloret la duen a terme els membres de l’empresa Proactiva.
Són un grapat de socorristes que s'encarreguen de vigilar les platges de la vila i que van oferir un taller als usuaris del Casal d'Estiu del Club Marítim de Fenals. Van explicar, a nivell teòric i pràctic, com fan la seva feina. Van adreçar els seus coneixements a una quinzena de nens, d'entre 6 i 12 anys, que al llarg de l'estiu han visitat les seus de la policia i dels bombers.
Els socorristes també van mostrar als petits com immobilitzar una persona que s'ha fet mal per a traslladar-la fins a un centre on rebrà assistència. Els nens van poder veure tot el material que té el personal de Proactiva per a fer la seva feina.
Després de totes les explicacions, la jornada va acabar amb una sessió de jocs on els usuaris del Casal van dur a la pràctica tot el que havien après. La finalitat era també passar una bona estona.
Per a garantir la seguretat dels banyistes, els platges de Lloret compten aquest estiu amb un total de 19 socorristes, 11 vigilants i material divers, com una embarcació nàutica, una moto aquàtica de rescat i dos desfibril·ladors.
