Els tresors que amaga l’arqueologia submarina catalana

Els vestigis antics, històrics, que hi ha submergits al fons del mar, conformen a Catalunya un patrimoni important. A diferència de les restes situades a la superfície, aquests elements no es poden visitar.  Per aquest motiu, és ben interessant una xerrada sobre arqueologia submarina que s'ha programat demà a Lloret. La proposta ve del Club […]

Els vestigis antics, històrics, que hi ha submergits al fons del mar, conformen a Catalunya un patrimoni important. A diferència de les restes situades a la superfície, aquests elements no es poden visitar.

 

Per aquest motiu, és ben interessant una xerrada sobre arqueologia submarina que s'ha programat demà a Lloret. La proposta ve del Club Marina Casinet, que ha recollit una petició del públic.

 

El president de l'entitat, Joan Domènech, explica que la conferència comptarà amb “projeccions d'imatges espectaculars sobre vaixells enterrats”. Conclou que serà “amè”. Tot i que de tresors arqueològics al fons del mar n'hi ha arreu, la xerrada de demà se centrarà en les tasques fetes a la costa de Catalunya.

 

El ponent és tot un expert en la matèria. Xavier Nieto, fins ara director del Centre d'Activitats Subaquàtiques de la Generalitat. L'acaben de traslladar a Cartagena, per a dirigir el Museu Nacional dedicat a aquesta especialitat, l'arqueologia submarina.

 

Nieto, que vindrà expressament a Lloret a pronunciar la xerrada, serà demà a la vila. A partir de les 20 hores, a la seu del Club Marina Casinet.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.