20.2 C
Blanes

Els vehicles històrics, elevats a la categoria de monument o obra d’art

Els aficionats i col·leccionistes de vehicles clàssics organitzen trobades de forma periòdica. La del cap de setmana ha estat diferent, ja que ha vingut marcada per la reivindicació. Demanen a l'Estat que consideri els cotxes i motos històrics com a bé cultural, pel valor que tenen.   L'objectiu és aconseguir una reducció dels impostos i […]

Els aficionats i col·leccionistes de vehicles clàssics organitzen trobades de forma periòdica. La del cap de setmana ha estat diferent, ja que ha vingut marcada per la reivindicació. Demanen a l'Estat que consideri els cotxes i motos històrics com a bé cultural, pel valor que tenen.

 

L'objectiu és aconseguir una reducció dels impostos i agilitzar els tràmits, per tal de poder comptar amb més aficionats. Una de les associacions que s'ha sumat a la reivindicació del cap de setmana és la de Lloret. El seu president, Ramon Ramos, defensa que els vehicles clàssic s'han d'equiparar, per “antiguitat”, al valor que té “un quadre o un castell”.

 

El reclam va tenir lloc diumenge, arreu de l'Estat. En el cas de les comarques gironines, les associacions que s'hi van afegir -la lloretenca, la garrotxina, la de Flaçà i Girona ciutat- van protestar desplaçant-se fins a monuments famosos.

 

En el cas dels aficionats lloretencs, van conduir els seus vehicles històrics al Monestir de Sant Pere de Rodes. Argumenten que d'afició n'hi ha cada cop més. I que si el govern de l'Estat els facilita les coses, encara hi haurien més clubs.

 

L'associació de vehicles clàssics de Lloret compta, actualment, amb una vintena de socis. Explica que a la comarca són uns 70 aficionats, i que quan organitzen trobades arriben al centenar.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.