Amb l'objectiu de millorar el nucli antic de Lloret, l'Ajuntament ha impulsat un pla especial per al barri. Els veïns han tingut l'oportunitat de dir-hi la seva a través d'al·legacions. L'associació del casc antic n'ha presentat unes quantes, referides a balcons, colors de façana i retolació de botigues, tot i que precisa que el projecte agrada en general.
Anem a conèixer el per què de les al·legacions. D'una banda, l'entitat demana que els balcons sigui més grans. Que sobresurtin de la façana 30 o 50 centímetres en funció de l'amplada del carrer, enlloc dels 20 i 45 que estan previstos. Víctor Gallart, president de l'associació de veïns, argumenta que “en 20 cm no hi cap ni el peu”.
Un altre aspecte que l'associació vol precisar és el color de les façanes. Ha demanat que s'ampliï la gamma per tal que els tons siguin més “suaus i pastels, en faltaven de verds i blaus”, i vol que es desestimi un color “vermellós pujat”.
L'associació de veïns també vol que el rètol de les botigues combini la banderola que proposa l'ajuntament amb “uns cartells que ara s’usen molt, que són de ferro i tenen un aspecte envellit que queda molt bé”.
En canvi, l'aspecte que més valoren és la possibilitat d'aixecar un àtic en les edificacions amb dues plantes. Esperen que contribueixi a repoblar el casc antic.
L'associació de veïns del casc antic va treballar curosament les al·legacions presentades al pla especial, del qual ha finalitzat el període d'exposició pública. Exposaran la feina feta en una assemblea que es duu a terme aquest dijous (a les 21 h).
L'entitat compta amb uns 300 associats. Normalment més de la meitat, una quantitat representativa, assisteix a les reunions. Molts d'ells en fan el seguiment a través d'internet.