Jordi Orobitg ja ha presentat la seva candidatura. Va ser ahir al vespre en un acte on va estar acompanyat de la resta de membres de la llista i del president d’ERC, Joan Puigcercós. La candidatura, formada per onze independents, també compta, en les primeres posicions, amb Josep Teixidor, Núria Querol i Fèlix Fuentes. La llista la tanca l’anterior regidor, Eduard Coloma, que durant aquest mandat va cedir el seu lloc a Orobitg per raons laborals.
A la presentació, feta a l’hotel Guitart Monterrey amb la presència d’unes 200 persones de públic, Orobitg va remarcar que la seva voluntat és potenciar la participació ciutadana a l’hora de fer política municipal. I va remarcar que no es conformaran amb estar a l’oposició. “Nosaltres volem governar, però no volem governar per manar, no volem governar per tocar cuixa com es diu vulgarment. Volem governar perquè estem tips de com es fan les coses. Volem governar perquè entenem que es pot governar d’una manera diferent, escoltant a les persones i prioritzant a les persones sobre els grans projectes. Els projectes faraònics dels que hem estat testimonis al darrer mandat”, va especificar Orobitg, que també va opinar que ERC ha estat l’únic grup que ha fet una bona oposició i que ha plantat cara a l’equip de govern de l’últim mandat, format per la majoria absoluta de CiU amb el suport del PP. Concretament va dir que “estem a les acaballes d’un mandat que ha comptat amb una majoria absoluta de CiU que ha intentat ofegar qualsevol diversitat”, i que ERC ha estat “l’alternativa de govern”. I va afegir: “Ho dic sense embuts i perquè ho crec així. Crec que som els únics que hem donat la cara. Crec que som els únics que hem demostrat que governar d’una manera diferent és possible”.
Orobitg va recordar que ERC és un partit independentista i d’esquerres, que necessita una política activa de suport a la llengua i a la cultura del país. Pel que fa a les propostes electorals, va remarcar que la formació treballarà perquè hi tornin a haver dos sentits de circulació al passeig, per regular les terrasses de bars en els carrers del nucli antic, per crear nous aparcaments que afavoreixin tant a veïns com a turistes, per a la conservació i el manteniment dels carrers de la vila i el seu enllumenat i per a la creació d’un consell turístic que aglutini tots els sectors econòmics del municipi.
A la presentació també hi va ser present el president d’ERC, Joan Puigcercós, que fa gairebé trenta anys que va conèixer a Orobitg a Barcelona. Per això va assegurar que el coneix bé i que és el candidat ideal per a l’alcaldia lloretenca. Puigcercós va assegurar que “Jordi Orobitg escolta a tothom”. I això “és una virtut, la primera per fer política”. “Però hi ha una alt
