No és una, sinó dues les parcel·les del barri de Can Ballell que acumulen abocaments incontrolats de brossa i que poden generar problemes d'higiene i salubritat. La situació s'ha detectat a través de queixes de veïns i dels controls que fa periòdicament el regidor corresponent, Ignasi Riera.
La primera actuació ja s'ha fet efectiva. S'ha demanat al propietari corresponent que “netegi els solars”. La resposta donada, segons Ignasi Riera, és que “ho farà aquesta mateixa setmana”. Les parcel·les que acullen la brutícia estan situades en els carrers Tintorers i Guixaires del barri del Can Ballell.
En els dos casos, si no les neteja el propietari, ho farà l'ajuntament de forma subsidiària. Aquesta és una de les queixes veïnals que hem sabut aquesta setmana i de la que avui coneixem resposta.
Una altra és la velocitat a què circulen els vehicles pel carrer que travessa el barri i que enllaça Can Carbó amb el Molí. El regidor explica que s'hi han col·locat bandes reductores, però que són insuficients. Per això, estudien si cal “un pas de vianants elevat”, un sistema més efectiu, ja que, a més de reduir la velocitat de cotxes i motos, prioritza el pas dels vianants i facilita el creuament a les persones que es desplacen amb cadira de rodes.
Precisament l'accés dels discapacitats al centre cívic és un altre motiu de queixa per part dels veïns de Can Ballell. Ignasi Riera explica que és un punt on han dut a terme “força actuacions”, com la renovació de l’enllumenat, el parc infantil, els bancs… De fet, hi ha una rampa per entrar a l'edifici, però reconeix que l'accessibilitat és l'assignatura pendent.
El regidor de Can Ballell, Ignasi Riera, assegura que trepitja el terreny, que coneix les problemàtiques del barri i que treballa per posar-hi solució.
