23.3 C
Blanes

Es redueixen els delictes a Lloret de Mar en comparació a l’estiu del 2019, abans de la pandèmia

Aquest any s’han comès a la vila 1.881 infraccions penals, mentre que tres anys enrere, n’hi van haver 2.185.

Una actuació de la Policia Local, aquest estiu (Ajuntament de Lloret de Mar)
Una actuació de la Policia Local, aquest estiu (Ajuntament de Lloret de Mar)
Jordi Sais

Els delictes s’han reduït aquest estiu a Lloret de Mar si els comparem amb la temporada del 2019, abans de la pandèmia. Aquest any s’han comès a la vila 1.881 infraccions penals (des de robatoris a agressions o furts), mentre que fa tres anys, n’hi van haver 2.185.

Tot i que la globalitat dels fets delictius ha baixat en més de 300, hi ha algunes tipologies que han augmentat, com els robatoris amb violència, que han passat de 53 a 80. No obstant això, el regidor de Seguretat Ciutadana, Jordi Sais, argumenta que hi havia un grup reincident que estava molt actiu, però que van aconseguir desarticular-lo i alguns dels seus membres fins i tot van ingressar a presó.

“Hi havia un grup de joves que es dedicaven a cometre robatoris amb força i violència, sobretot a la nit, però aquest grup es va poder detenir, amb dos ingressos a presó, i el grup va deixar de ser operatiu”

Jordi Sais

De totes maneres, Jordi Sais reconeix que els delictes que es cometen cada cop són, en general, més violents. Una tendència que no és exclusiva de Lloret, sinó que es dona a nivell general.

“Alguns es pensen que la violència és impune i hem de treballar perquè les persones que cometen actes violents es vegin castigades i la societat ho pugui plasmar”

Jordi Sais

El que també han pujat aquest estiu a Lloret són les agressions sexuals, que passen de 5 a 9, una xifra que es considera baixa en una destinació com Lloret; a més, l’augment pot venir donat perquè cada vegada es denuncien més aquest tipus de delictes, que fins ara es portaven en secret.

La Policia Local, aquest estiu a la riera (Ajuntament de Lloret de Mar)
La Policia Local, aquest estiu a la riera (Ajuntament de Lloret de Mar)

Pel que fa als robatoris en hotels, els furts i els robatoris amb força, s’han disminuït. Una dada molt positiva, tot i que el regidor Sais és prudent, perquè reconeix que cada fet delictiu comporta un trasbals per a les víctimes i, per tant, es fa difícil parlar de valoracions positives quan es parla de delictes.

“Quan parlem de xifres globals ens podem donar per satisfets que no hi ha hagut un increment, malgrat tenir una temporada turística com les d’abans de la pandèmia, però evidentment cada fet delictiu suposa un trasbals per a qui el pateix”

Jordi Sais

El regidor de Seguretat considera, això sí, que, aquest estiu, s’ha fet una bona feina per part dels cossos de seguretat.

“Cal valorar els dispositius, la feina i les actuacions que han impedit que hi hagués un possible increment d’algun tipus de delicte”

Jordi Sais

Les dades, que provenen de la policia local i de Mossos d’Esquadra, recullen els fets delictius comesos a Lloret entre el 20 de juny i el 4 de setembre d’aquest 2022.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.