A fi d'acollir els nens abans que comencin els casals d'estiu, les escoles de Lloret obren les portes al llarg de la setmana vinent. L'horari és als matins, de 9 a 13 hores, en què monitors vigilen i organitzen activitats per als escolars.
Els centres que ofereixen el servei de les "escoles obertes" són el Pompeu Fabra i l'Àngels Alemany. Segons el president de la coordinadora de les associacions de mares i pares (AMPES), Tomàs Sánchez, si hi ha demanda per part d’alumnes d’altres centres tenen lloc “encara” a l’Àngels Alemany, ja que el Pompeu Fabra “és ple”. Els pares interessats s'han de posar en contacte entre avui i dilluns amb l'Àngels Alemany.
El servei l'organitzen les associacions de mares i pares, que necessiten disposar d'un espai on tenir els fills ocupats abans que comencin els casals.
Les anomenades "escoles obertes" funcionen a partir de dilluns i fins el primer de juliol. El servei es torna a engegar al setembre fins el dia 12, quan comença el nou curs escolar.
