Ferran Mascarell elogia la política cultural de Lloret de Mar

El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, posa com a exemple la política que ha seguit Lloret de Mar per posar en valor el patrimoni del municipi.  Ho va dir dissabte a la vila, en l'acte d'inauguració de la Masia de Can Saragossa. L'edifici, situat al capdamunt del parc de Can Xardó, s'acaba de restaurar. Acull […]

El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, posa com a exemple la política que ha seguit Lloret de Mar per posar en valor el patrimoni del municipi.

 

Ho va dir dissabte a la vila, en l'acte d'inauguració de la Masia de Can Saragossa. L'edifici, situat al capdamunt del parc de Can Xardó, s'acaba de restaurar. Acull una exposició de restes ibèriques i la col·lecció de pintures de Joan Llaverias. És, a més, la seu de la Unitat de Patrimoni Cultural, del Servei d'Ocupació Municipal, entre d'altres departaments.

 

Tot plegat es va inaugurar dissabte, amb la presència de Ferran Mascarell. L’alcalde Crespo li va preguntar “per què havia triat Lloret” per venir i la resposta és que “vaig venir al 2006 i recordava la passió de l’alcalde per fer de Lloret una vila amb desplegament cultural”. Ferran Mascarell va qualificar el teatre -que es troba a les acaballes de les obres de construcció, ben aprop de Can Saragossa- de “feliç propera realitat”.

 

El conseller també va argumentar que la cultura és un eix primordial per crear el futur a partir del passat. “Una societat camina, avança si sap valorar el seu passat”, apunta.

 

A Mascarell el van acompanyar autoritats locals i vens de Lloret, que dissabte es van acostar a Can Saragossa per a conèixer el nou equipament cultural. L'edifici, de més de 700 metres quadrats, el va adquirir l´Ajuntament l'any 1984. Des de llavors, les actuacions fetes han permès posar en valor aquesta masia singular.

 

Segons Xavier Crespo, amb la inauguració de la masia remodelada de Can Saragossa “es consolida” el Museu Obert de Lloret. El conformen els jardins de Santa Clotilde, el Museu del Mar, el castell de Sant Joan, els poblats ibèrics, el cementiri i altres punts d'interès.

 

Segons l'alcalde, el proper pas és ampliar el Museu Obert de Lloret amb l'obertura al públic d'Es Tint de Ses Xarxes i Can Comadran, que permetrà veure com era una casa típica d'indians.

 

Sí al canvi de nom 

D'altra banda, l’Obreria de Santa Cristina i la Confraria de Sant Elm reclamen que es canviï el nom del parc de Can Xardó. Volen que passi a anomenar-se Can Saragossa, igual que la masia.

 

Una petició que ha recollit l'Ajuntament. Laura Bertran, regidora de Patrimoni Cultural, assenyala que les entitats “han aportat documentació històrica” i conclou que &ld

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.