Fins diumenge 2 de desembre, Jornades Contra la Violència de Gènere

La tasca que porten a terme les dues associacions de dones que operen a Lloret de Mar compta amb el total suport de la regidoria de Benestar i Família. Un exemple ben clar d’això que diem el trobem en les jornades contra la violència de gènere que fins el pròxim diumenge dia 2 de desembre […]

La tasca que porten a terme les dues associacions de dones que operen a Lloret de Mar compta amb el total suport de la regidoria de Benestar i Família. Un exemple ben clar d’això que diem el trobem en les jornades contra la violència de gènere que fins el pròxim diumenge dia 2 de desembre s’han programat a la vila. 

Les activitats s’han organitzat des d’aquestes dues associacions de dones, enguany han aconseguit implicar d’altres entitats de la població, i des de la regidoria de Benestar i Família es coordina i es donen facilitats. La conscienciació social és bàsica, ja sigui a nivell individual o bé col·lectiu, per lluitar contra qualsevol tipus de violència. Per tant, en opinió de la regidora, actes com els que s’han programat a Lloret han de servir per ajudar a fer-ho realitat.   

Les dades parlen per sí soles. 70 dones han mort aquest any a Catalunya a mans de les seves parelles o exparelles. A elles se’ls hi dediquen els actes que s’han organitzat per a rebutjar la violència domèstica. És la manera que tenen de dir no a les agressions contra les dones. 

El dia que es dedica a lluitar contra la violència de gènere és aquest diumenge, 25 de novembre. Però a la vila els actes comencen avui mateix amb una conferència que organitza l'Associació de la Dona Activa. Se centrarà en com transformar les violències cap a les dones. La cita és a dos quarts de 9 de la nit a la sala d’actes de l'Antic Sindicat. 

Les propostes continuen diumenge a la tarda. A la plaça de la vila, es durà a terme una encesa d’espelmes, es llençarà un globus blanc per cada víctima mortal, es llegirà un manifest i després textos que pronunciaran les persones assistents. Tot plegat, a partir de les 7 de la tarda.  

Tots els actes programats no tenen altre objectiu que conscienciar la població de la xacra social que són les morts de les dones a causa d’atacs i agressions de les seves parelles. Davant d’això, ajuda a saber el nombre de víctimes. A Catalunya, n’hi han hagut 70 enguany. Dada que dóna Isabel Canyelles, secretària de l’associació de la Dona Activa.   

Una altra dada que hem

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.