El govern no es fa enrere i preveu que les obres de prolongació de l’autopista del Maresme, la C-32, des de Blanes fins a Lloret comencin després de l’estiu. Això malgrat l’opinió negativa dels veïns de les dues poblacions que van participar en les consultes del passat mes d’abril.
L’escassa participació en aquest procés participatiu no ha fet canviar el projecte del govern ni tampoc dels ajuntaments implicats. Així ho ha anunciat el conseller de Territori, Josep Rull, després de reunir-se amb els alcaldes del territori.
Són declaracions del passat divendres, en què el conseller va afegir que la nova carretera inclourà un projecte complementari per reforçar les mesures mediambientals. El sobrecost que això comporti l’assumirà el govern.
La fase principal de l’obra, que són 6 quilòmetres i mig entre Blanes i Lloret, costa 71 milions d’euros. Els paga la concessionària d’autopistes Abertis, que farà una carretera de tres carrils lliure de peatge.
De cara a 2018 es tirarà endavant una segona fase, una circumval•lació que connectarà Lloret amb Cala Canyelles i que en aquest cas pagarà la Generalitat.