Francesc Homs ha defensat, aquest matí a Lloret de Mar, la necessitat de posar en marxa la piscina municipal coberta com una instal·lació esportiva “llargament reivindicada pels veïns”, la qual reforça l’oferta per a Lloret, “un dels principals destins de Catalunya, en què el turisme fa de coixí davant d’una crisi tan dura i dràstica”. Ha afegit que “la indústria turística és un dels motors del país, fonamental per poder sortir de la situació crítica en la que estem”.
En el seu parlament, el conseller de Presidència ha assegurat que la inauguració d’aquesta piscina –de mides olímpiques- “no és cap luxe”. Ha volgut precisar que “algú podria opinar que és excessiva, però pensar això seria un error”.
Després de recórrer el recinte, Homs ha estat l’encarregat d’inaugurar la piscina de Lloret, juntament amb Ivan Tibau, secretari general de l’Esport, i l’alcalde Romà Codina, entre altres autoritats. La majoria dels presents ha quedat impressionat per les mides espectaculars de la instal·lació esportiva, amb la piscina de 50×25 metres i les sales de fitness.
L'acte protocolari d'avui ha permès engegar del tot un equipament molt esperat a la vila. Ester Olivé, regidora d'Esports, assegura que la piscina dóna sortida a les demandes veïnals, als esportistes de la vila i també s'espera que faci venir més turistes a Lloret en motiu d'alguna estada o competició.
Als pocs dies d'estar en funcionament, la piscina compta amb uns 1.000 usuaris, entre abonats, membres del Club de Natació Lloret i usuaris dels cursos municipals de natació. Les úniques crítiques que s'han pogut escoltar fan referència al preu. La quota mensual per a la majoria dels abonats ronda els 50 euros. Ester Olivé explica que la xifra baixa si es redueixen horaris o s'aplica la tarifa familiar.
(Foto: el conseller Homs i alcalde Codina, aquest matí, visitant les instal·lacions de la piscina de Lloret)
Arxiu de so: Francesc Homs, conseller de Presidència, i Ester Olivé, regidora d'Esports de l'Ajuntament de Lloret de Mar