26.1 C
Blanes

ICV-EUiA denuncia tala indiscriminada d’eucaliptus

ICV-EUiA de Lloret de Mar denuncia que s'estan talant arbres de forma indiscriminada al municipi. El grup de l'oposició assegura que els arbres no estan malalts i que el govern local els treu perquè molesten. Fa referència als eucaliptus que hi ha en el camí de la Dona Marinera, a sobre la roca d'en Maig, […]

ICV-EUiA de Lloret de Mar denuncia que s'estan talant arbres de forma indiscriminada al municipi. El grup de l'oposició assegura que els arbres no estan malalts i que el govern local els treu perquè molesten. Fa referència als eucaliptus que hi ha en el camí de la Dona Marinera, a sobre la roca d'en Maig, on s'hi està creant un parc de les olors.

 

La portaveu del grup, Rosa Maria Santamaria, critica que “per fer un parc de les olors, s’hagin de talar arbres. Ha dit que els eucaliptus estan malalts i no és cert”. Avui mateix s’han talat eucaliptus en aquest indret. Segons ICV, dues entitats han denunciat aquesta tala d'arbres a la delegació de Medi Ambient de Girona. Són la plataforma Contratemps i el grup Damall.

 

La formació d'ICV demana a l'equip de govern que no talli els eucaliptus, encara que no siguin arbres autòctons, com tampoc ho són les palmeres, i n'hi ha ple arreu del municipi.

 

La resposta l'ha donat el regidor de medi ambient, Josep Teixidor. Ha sigut contundent quan ha dit que les paraules de la portaveu d'ICV estan motivades per la mala fe o l'ignorància. Josep Teixidor respon que “dir que s’han talat eucaliptus de forma indiscriminada, no és cert. Alguns estaven malalts, altres s’han clarejat i s’han deixat els més bonics, on no suposaven un perill”.

 

El regidor assegura que la tala que duen a terme al sector s'està fent amb criteri i que l'únic objectiu que pretenen és millorar l'indret i convertir-lo en un jardí aromàtic. Josep Teixidor explica que el projecte es va avançant i que en pocs anys serà un racó de visita obligada per als turistes, des d'on podran gaudir d'unes vistes espectaculars sobre la platja de Lloret, entre camins, arbres i plantes.

Contingut per a tu

Jutgen un acusat que s’enfronta a més de 14 anys de presó per violar la parella en un hotel de Lloret de Mar

El processat ho nega i diu que ella va voler agredir-lo amb una ampolla perquè estava gelosa.

Un detingut de 19 anys a Lloret de Mar que fugia d’un control d’alcoholèmia i va acabar encastant el vehicle

Se li atribueixen diversos delictes contra la seguretat viària, com circular sense carnet de conduir.

Les pluges no afecten Lloret de Mar, però fan suspendre els actes de dissabte per precaució

La normalitat ha tornat aquest diumenge, en què s'han dut a terme les Skate Series, les festes de barri o la travessia Fusano.

Les novetats a les platges de Lloret de Mar, aquest estiu

S'hi suma una tercera torre per a socorristes, un mòdul nou a Sa Boadella i es renova el punt d'informació turística de Fenals.

Iván Jiménez i Volha Marmyl guanyen la Travessia Fusano, en una edició molt emotiva

Aquest diumenge s'ha recordat en Yasuji Fusano i al recentment desaparegut Cisco Marquès, pilars del Club Natació.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.