ICV-EUiA de Lloret de Mar es mostra convençuda que l'Ajuntament i la Generalitat afavoriran els interessos dels amos de Can Juncadella per sobre de la protecció atorgada a la finca, de gran interès natural i paisatgístic.
La formació, a l'oposició municipal, afirma que els seus amos són molt poderosos -vinculats a l'antic govern del Kazakhstan- i que pressionen les administracions per a poder legalitzar actuacions realitzades al paratge, que vulneren la preservació del medi ambient. És el cas de la sorra vessada a la platja des Rajols o de la construcció d'una pista esportiva.
ICV-EUiA exposa la seva postura en una nota de premsa. L'ha enviat en motiu del procés que han iniciat els propietaris de Can Juncadella per intentar posar al dia les obres fetes forma irregular. Pep Rodríguez, membre de la coalició, afirma que “les actuacions realitzades vulneren des de fa temps els drets de protecció de la finca”.
Pep Rodríguez es queixa que els amos de Can Juncadella “fan el que volen, tiren pel dret”, tot i els avisos rebuts de part de l'Ajuntament i d'entitats com SOS Lloret. ICV-EUiA denuncia que, en aquest cas, l'Ajuntament “va tard”.
A més, assegura que “afavoreix els poderosos i és inflexible amb els més dèbils”. Recorda que no només ha passat amb Can Juncadella, sinó també amb els amos del Turó Rodó.
ICV-EUiA anuncia que presentarà al·legacions per denunciar aquesta situació injusta que es dóna a Can Juncadella. Reconeix que “demostrar-ho és difícil”, però que es tracta d'una finca extremadament protegida on el marge de maniobra és “mínim”.
