ICV – EUiA de Lloret proposa que l’Ajuntament es faci càrrec del 17% del cost dels productes d’higiene íntima de les dones –com les compreses i tampons- i dels bolquers dels nadons, en els casos de les famílies amb menys recursos. És una de les propostes que fan per als pressupostos de l’any vinent i n’ha parlat el portaveu, Xavier Rodríguez Pacios.
Els ecosocialistes demanen que l’ajuda es destini a les famílies amb ingressos tres vegades inferiors al nou salari mínim interprofessional. Caldrà veure si l’equip de govern accepta la mesura en el debat dels pressupostos, que es farà en un ple extraordinari dilluns.
La coalició també fa altres peticions; per exemple, la reforma de carrers com Puig de Castellet i Camí de les Cabres, la creació d’un centre cívic al barri del Molí que millori l’actual i permeti a les persones de la tercera edat no haver de desplaçar-se fins al Casal Municipal de la Gent Gran, fer un gran parc urbà al turó de Can Buch o convertir l’antiga caserna de la policia local en un hotel d’entitats.
En total, ICV – EUiA fa una dotzena de propostes que freguen el milió i mig d’euros.