El socialista Jordi Gironès substitueix el convergent Robert Fauria com a president del Consell Comarcal de la Selva. Així estava estipulat en el pacte de govern que van fer les dues formacions en començar la legislatura ara fa dos anys.
Fauria, que ha governat a Sant Hilari Sacalm durant vuit anys i ara n'és regidor, i que, a més, ha estat diputat de la Diputació de Girona, està molt satisfet del període com a president del Consell Comarcal. Tot i així, Fauria continuarà molt vinculat al Consell, com a president adjunt. S'encarregarà de coordinar totes les delegacions de CiU i, en definitiva, treballant per a la Selva. De la comarca remarca la seva diversitat.
Amb el relleu, Jordi Gironès, que ha estat alcalde de Riudarenes durant tretze anys i ara n'és regidor, es marca l'objectiu d'acabar els projectes que han iniciat al llarg d'aquests dos anys. Ell mateix destaca els més importants. També cal destacar la gestió dels ajuts del castell de Montsoriu, que s'hauria d'obrir al públic l'any vinent, o la creació del consorci de Benestar Social. Gironès assegura que fins ara CiU i PSC s'han entès molt bé i, per tant, malgrat el canvi de president, es continuarà amb la mateixa línia de treball.
Socialistes i Convergents fa sis anys que governen plegats al Consell Comarcal de la Selva i no descarten repetir el pacte la propera legislatura. Tot i així, quan arribi el moment estudiaran la situació. Pel què fa als dos anys que queden de mandat, el socialista Jordi Gironès serà el nou president en substitució de Robert Fauria.