José Montilla dóna ànims al sector de la pesca catalana

El president de la Generalitat, José Montilla, anima les confraries de pescadors a practicar la política del “peix al cove” per superar la crisi en què es troba immers el sector.  El president ha admès que els pescadors viuen en un “equilibri fràgil”, marcat sobretot pel preu del gasoil, i ha demanat “unitat” a les […]

El president de la Generalitat, José Montilla, anima les confraries de pescadors a practicar la política del “peix al cove” per superar la crisi en què es troba immers el sector.

 

El president ha admès que els pescadors viuen en un “equilibri fràgil”, marcat sobretot pel preu del gasoil, i ha demanat “unitat” a les confraries per a “garantir el futur de la pesca”. José Montilla va fer aquestes declaracions a Lloret de Mar, on dissabte es va celebrar la Gran Nit de la Pesca Catalana.

 

En la vetllada de dissabte, el patró major de la confraria de pescadors de Blanes, Eusebi Esgleas, va reclamar suport a la Generalitat. En concret, va demanar que redueixi la burocràcia “asfixiant” per al sector.

 

Va argumentar que “treballem en condicions molt dures, amb guanys cada cop més minsos per la davallada de preus del peix i en part per la importació massiva i la constant pujada del petroli”. Durant el primer semestre d'enguany, les llotges catalanes han deixat d'ingressar més de 5 milions d'euros.

 

Per la seva banda, l'alcalde de Lloret, Xavier Crespo, va assenyalar que el sector local de la pesca, que en el passat va marcar l'economia de la vila, s'ha sabut “adaptar i integrar” al present, abocat al turisme i la cultura.

 

Unes 400 persones van assistir dissabte a la Gran Nit de la Pesca Catalana, que van organitzar les confraries de Blanes i Lloret. La celebració, que va arribar a la 22a edició, va servir per homenatjar cinc persones, entre elles Josep Palaus, de Blanes, i una entitat del sector, la confraria Verge del Carme de Sant Carles de la Ràpita.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.