Balanç positiu de la feina feta aquest estiu per part de les 90 persones aturades que ha contractat l'Ajuntament.
A través d'un programa del departament de Treball, el consistori ha format i ha destinat aquest personal a fer tasques on normalment no s'hi arriba. Per exemple, a netejar zones de bosc que havien quedat malmeses per la nevada del passat hivern i que encara no s'havien posat al dia. Es patia especialment aquest estiu, per la quantitat de branques caigudes, que constituïen un elevat risc d'incendis. Sortosament, de focs forestals n'hi ha hagut pocs i d'escassa rellevància.
Ivan Tibau, regidor d'Obra Pública, explica que s’ha treballat “en franges perimetrals i parcel·les públiques que feia anys que no es netejaven”.
L'ajuntament de Lloret ha destinat unes 30 persones a netejar els boscos al llarg de l'estiu. Una mica més de la meitat ja han acabat la seva tasca, ja que tenien un contracte de 3 mesos. La resta treballarà fins a principis de l'any vinent i combinarà la seva feina amb tasques de manteniment i jardinera, juntament amb la resta de personal format. Es dedicaran a la via pública, a les escoles, etc. Ara, després de l'estiu, es dedicaran a reparar les voreres del passeig marítim i de Fenals que ho requereixen.
El programa del departament de Treball ha permès Lloret contractar un bon grapat de persones. La Generalitat paga el sou i l’ajuntament aporta material i formació.
Les 90 persones que eren a l'atur i que han estat contractades per l'ajuntament són, en la seva majoria, de Lloret. Dels 5 dies que treballen a la setmana, 1 el dediquen a formació.
