L'Agència Catalana de l'Aigua ha deixat de netejar les platges de la Costa Brava. La crisi econòmica ha obligat a suprimir el servei i els municipis s'han hagut de buscar la vida per mantenir netes les seves aigües. A Lloret de Mar l'afectació ha estat lleu, ja que la destinació ja compta amb una barca pròpia que neteja el mar cada estiu.
El regidor de Medi Ambient i Platges, Ignasi Riera, lamenta que s'hagi passat de dues embarcacions a una de sola, però treu importància a l'assumpte. En aquest sentit, considera que “és més important tot l’esforç inversor que s’ha fet des de fa molts anys amb la depuradora que permet tenir l’aigua neta i cristal·lina com es té regularment”. Riera recorda que l'ampliació de la depuradora, que es va començar a funcionar entre el 2007 i el 2008, ha beneficiat molt a Lloret.
Pel que fa a la barca que neteja les aigües del litoral lloretenc, cada dia treuen tot tipus de residus, tant bosses de plàstic, envasos i qualsevol objecte que pot haver llançat algú des de terra o des d'una embarcació, com el residu natural que baixa per la riera quan plou. El regidor explica que la barca “circula per totes les platges de Lloret i va recollint tots els residus sòlids que troba flotant a l’aigua, a prop de la costa, on estan els banyistes; la barca para puntualment en el moment en què veu més acumulació de residu sòlid i es fa necessària la seva actuació”. Cada dia se solen recollir entre trenta i quaranta quilos de deixalles.
Tal com ha insistit el regidor, Lloret de Mar ha estat un dels municipis menys afectats per la mesura, ja que la vila ja compta amb una embarcació pròpia per netejar el mar. En aquest sentit, Riera s'ha mostrat disposat a mancomunar el servei amb els municipis veïns de Blanes i Tossa, que no compten amb cap barca d'aquest estil.