21.9 C
Blanes

La piscina de Lloret serà la seu del Campionat d’Espanya de Natació Adaptada

Hi participaran 226 esportistes, amb discapacitat física o intel·lectual, que vindran d'una seixantena de clubs d'arreu de l'Estat.

Presentació del campionat
Presentació del campionat
Jesús García, Ricard Yébenes, Joan Bernat i Ricard Salinas

La piscina de Lloret serà aquest cap de setmana i per primer cop la seu del Campionat d’Espanya de Natació Adaptada. Hi participaran 226 esportistes, amb discapacitat física o intel·lectual, que vindran d’una seixantena de clubs d’arreu de l’Estat.

Un dels participants és el lloretenc Jesús García, que competeix amb el Centre de Natació Mataró. Té 31 anys i pateix acondroplàsia, una malaltia que impedeix el creixement dels ossos a les cames i braços. Per a en Jesús, la natació és més que un esport.

Els organitzadors defensen que els participants, amb diferents graus de discapacitat tan física com intel·lectual, són esportistes com els altres. De fet, el campionat d’Espanya de natació adaptada compta amb les mateixes proves que el campionat convencional. Hi haurà crol, esquena, braça, papallona, estils combinats i proves de relleus. Els nedadors faran recorreguts de 50, 100, 200 i 400 metres. La puntuació tindrà en compte la discapacitat dels participants de manera que puguin competir tots entre ells.

Ricard Yébenes, director de competició del campionat, argumenta que han triat com a seu la piscina de Lloret per la seva accessibilitat. El regidor d’Esports, Joan Bernat, subratlla la importància d’acollir un campionat d’Espanya.

La magnitud del campionat obliga a tancar per primer cop la piscina durant bona part del cap de setmana per a la resta dels usuaris, tal com ha explicat el director de l’equipament, Ricard Salinas.

Es calcula que el campionat d’Espanya de natació adaptada portarà unes 300 persones fins a Lloret, entre participants, entrenadors i acompanyants. La majoria s’allotjarà a la destinació. Les proves es duran a terme durant tot el dia de dissabte i diumenge al matí, a la piscina municipal.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.