21.9 C
Blanes

L’Ajuntament impulsa una enquesta per saber quantes llengües maternes hi ha a Lloret

El 21 de febrer es commemora el Dia Mundial de la Llengua Materna i Lloret farà pública la quantitat que hi ha al municipi, on conviuen 102 nacionalitats diferents.

“Hem decidit impulsar aquesta enquesta emmarcada dins de les accions de sensibilització que es duen a terme des del Pla de Ciutadania dels serveis socials especialitzats”
“Hem decidit impulsar aquesta enquesta emmarcada dins de les accions de sensibilització que es duen a terme des del Pla de Ciutadania dels serveis socials especialitzats”
Arantxa Jiménez

El 21 de febrer es commemora el Dia Mundial de la Llengua Materna i Lloret s’hi suma amb una enquesta per esbrinar, exactament, quantes llengües maternes es parlen a la vila. Un municipi on, segons el padró del 2021, conviuen 102 nacionalitats diferents.

L’enquesta s’ha impulsat en el marc del Pla Local d’Acció i Ciutadania (PLAC) i, segons la regidora de Benestar i Família, Arantxa Jiménez, la intenció és contribuir a fer una diagnosi de la situació real a Lloret i fomentar la cohesió social.

“Hem decidit impulsar aquesta enquesta emmarcada dins de les accions de sensibilització que es duen a terme des del Pla de Ciutadania dels serveis socials especialitzats”

Arantxa Jiménez

L’enquesta fa set preguntes molt senzilles per saber quantes llengües maternes hi ha a Lloret i, a les persones que han nascut en un altre país, els pregunta en quin idioma se’ls adreça la gent de Lloret habitualment.

“L’objectiu principal és donar a conèixer la realitat del municipi de Lloret, a més de fomentar la cohesió social i prevenir qualsevol acció de discriminació racial o de gènere que es pugui produir”

Arantxa Jiménez

L’enquesta s’ha fet arribar a les escoles i instituts, a l’escola d’adults i a l’oficina de català. A més, també s’ha enviat per WhatsApp a a les diferents comunitats amb què treballen des del PLAC i tothom que vulgui la pot respondre a través de la pàgina web de l’Ajuntament. Hi ha temps de fer-ho fins al 14 de febrer.

A partir de les dades que s’extreguin, es farà una infografia que es compartirà a les xarxes socials el 21 de febrer, coincidint amb el Dia Internacional de la Llengua Materna. 

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.