El Consistori sol·licitarà 4 milions d’euros i només haurà de pagar un total de 7.000 euros d’interessos en un any. A la sessió plenària d’aquest dilluns s’ha aprovat concertar operacions de tresoreria amb La Caixa i el Banco Santander.
El regidor d’Hisenda, Albert Robert, ha apuntat que l’acció és molt beneficiosa per al Consistori, perquè amb uns interessos molt baixos es podrà rebaixar a la meitat el termini de pagament a proveïdors, que passarà de 30 dies a uns 15.
L’edil ha matisat que dels quatre milions d’euros, la meitat es demanaran a La Caixa i l’altra meitat, al Santander.
La proposta s’ha vist amb bons ulls per tots els grups excepte ICV-EUiA, que no vol donar interessos a entitats financeres que desnonen a famílies i que tenen participació en empreses armamentístiques. El regidor d’Hisenda, Albert Robert, ja ha explicat que van demanar informació a la Banca Ètica, però els van respondre que no fan macrocrèdits com aquest.
Per tant, totes les formacions han votat a favor del punt, excepte ICV – EUiA que s’ha abstingut.