21.9 C
Blanes

Les empreses ja no poden molestar per llei els treballadors durant les vacances

La desconnexió digital de l'empresa està blindada per normativa des del desembre passat.

Treballador fent feina en les vacances
Treballador fent feina en les vacances

Aquest és el primer estiu que les empreses no poden molestar els treballadors durant les vacances. Però no tothom sap o pot desconnectar. Més de la meitat de la població que treballa admet que durant les vacances ha estat, poc o molt, connectat amb la feina ja sigui mitjançant grups de WhatsApp, trucades telefòniques o correus electrònics.

La desconnexió digital de l’empresa està blindada per llei des que el desembre passat es va publicar la normativa al Butlletí Oficial de l’Estat. Però, tot i això, la connexió laboral es manté durant les vacances. Oblidar-se de la feina és més fàcil en empreses grans que en petites.

Que el treballador desconnecti a l’estiu i es dediqui a altres tipus d’activitats va a favor de la productivitat de la mateixa empresa. Ara bé, si és imprescindible mantenir el contacte amb la feina, la recomanació és que es faci en un moment del dia que no alteri la dinàmica d’oci o familiar, i sobretot, que no es faci abans d’anar a dormir.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.