Aquest dilluns han entrat en vigor un seguit de mesures que relaxen tímidament les restriccions antiCovid i que s’allarguen, de moment, dues setmanes. Una de les novetats és que les llibreries poden obrir el cap de setmana, en incorporar-se al llistat d’equipaments culturals.
Des de Lloret, Can Gallissà reconeix que ha estat “trist” no poder obrir els dissabtes quan hi sol haver moviment de clients. Consideren que aquesta mesura tindrà un efecte positiu per a llibreters i lectors.
Montse Sala, de Can Gallissà, exposa que portaven tancats quatre caps de setmana. I que el dissabte és un dia en què la gent passeja i fa vida social a les llibreries.
“La lectura és un refugi i el gaudi de molta gent”
Montse Sala
Can Gallissà segueix les mesures de seguretat que hi ha a la resta d’establiments. És a dir, aforament reduït al 30%, obligació de portar la mascareta posada, a més de la higiene de mans en els accessos.
