Lloret de Mar acaba aquests dies la campanya de control dels gavians. Per evitar que es reprodueixin en excés, es punxen els ous que aquests animals posen en els nius que fan en els terrats. Així no neixen nous exemplars d'aquestes aus, que generen problemes de salubritat i molèsties als veïns.
La campanya la duu a terme l'empresa Colomba Controls. Aquest 2011 ha realitzat una vuitantena d'actuacions. A partir de l'avís de l'ajuntament, va a la casa on el gavià ha fet el niu i punxa els ous que hi troba. D'aquesta manera, s'evita arribar a la superpoblació. Tal i com assenyala el gerent de l'empresa, Joan Freixas, aquests ocells “s’alimenten sovint dels abocadors i allà trepitgen tot tipus de restes i deixalles, a més de ser carronyers”.
Els gavians fan niu un cop a l'any, a la primavera. Per evitar que facin el niu en els edificis, hi ha mesures que els veïns poden dur a terme com “posar fils amb punxes als terrats i xemeneies”.
L'empresa Colomba Controls també s'encarrega de reduir la població de coloms a Lloret, quan aquesta és excessiva. Els captura amb una xarxa i se’ls enduu. Tal i com marca la llei, un cop caçats, els coloms són sacrificats i després s'utilitzen com a alimentació per a falcons i altres ocells. Les actuacions es duen a terme a la primavera i tardor.