21.9 C
Blanes

Lloret de Mar tindrà tots els carrils bici del municipi units el 2023

L’Ajuntament ha adjudicat el projecte per 338.000 euros, després de rebre una subvenció del 80% dels fons europeus Next Generation.

Un carril bici de Lloret (Ajuntament de Lloret de Mar)
Un carril bici de Lloret (Ajuntament de Lloret de Mar)
Cristian Fernández

Lloret de Mar tindrà tots els carrils bici del municipi units el 2023. L’Ajuntament ha adjudicat el projecte per millorar la xarxa de carrils bici per un valor de 338.000 euros, després de rebre una ajuda dels fons europeus Next Generation que en financen el 80%.

El regidor de Mobilitat, Cristian Fernández, remarca que és una molt bona notícia i que serà una realitat ben aviat, ja que s’han adjudicat tant la redacció del projecte com de l’obra.

“Molt contents de poder fer-ho, perquè era necessari unir aquests carrils inconnexos”

Cristian Fernández

El projecte compta amb sis trams prioritaris: la connexió entre el passeig Marítim i el que hi ha a la zona de Can Sabata, la de Fenals amb l’Oficina de Turisme, la connexió de Rieral amb Can Sabata, la prolongació del carril a la piscina, un carril a l’avinguda de Vidreres fins a l’institut Roca Grossa i la millora del carril de l’avinguda de Fenals.

El carril bici que anirà en paral·lel a l’avinguda de Just Marlés fins a la plaça de Pere Torrent es farà en la part est de la via i tindrà doble sentit de circulació. Per contra, els carrils de circulació per a vehicles es desplaçaran cap a l’oest i entremig es mantindrà la línia d’estacionament. En trams com el de l’avinguda de Vidreres, el carril bici es farà al mig.

Segons el regidor, és una aposta per la mobilitat sostenible i per “alliberar” el centre de cotxes. I és que la tendència arreu és que cada cop hi hagi més usuaris de la bicicleta.

“La tendència és que a totes les ciutats, i Lloret no n’és una excepció, hi ha molta més gent que al dia a dia utilitza molt més la bicicleta”

Cristian Fernández

En paral·lel a aquest projecte de millora de la xarxa pedalable, Lloret de Mar segueix treballant en el servei de bicis elèctriques que també ha rebut una subvenció europea.

“Les elèctriques són bicis que són molt còmodes d’utilitzar”

Cristian Fernández

En aquest cas, la subvenció és del 100% del projecte, que tindrà un cost d’uns 225.000 euros i que també haurà de ser una realitat al llarg del 2023.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.