21.9 C
Blanes

Lloret de Mar vol crear un servei de bicis elèctriques per reduir desplaçaments en cotxe

Jaume Dulsat explica que a través d'una línia de fons Next Generation podran desenvolupar aquest servei en els propers tres anys.

El servei de bicis a Girona.
El servei de bicis a Girona.
Jaume Dulsat

L’Ajuntament dissenyarà un servei de bicis compartides elèctriques amb l’objectiu de reduir desplaçaments en cotxe arreu de Lloret de Mar. Es tracta d’un servei similar al que hi ha a ciutats com Barcelona o Girona, en què només s’oferiran bicis elèctriques per garantir una mobilitat sostenible.

L’alcalde Jaume Dulsat ha recordat que el municipi de Lloret compta amb diversos trams de pendent i per això han optat per fer un servei de bicis elèctriques que “ajudin a la gent a pedalar en les pujades” però que permetin a veïns i turistes desplaçar-se pel municipi amb aquest “transport actiu“.

L'alcalde, en la presentació dels fons Next Generation
L’alcalde, en la presentació dels fons Next Generation, mesos enrere.

Un dels usos que podria tenir seria el d’apropar els clients d’hotels més allunyats de la costa fins a les diferents platges que hi ha sense necessitat d’agafar el cotxe. L’alcalde afegeix que, a través d’una línia de fons Next Generation, podran desenvolupar aquest servei en els propers tres anys.

El consistori ha rebut una altra subvenció per construir nous carrils bici per millorar la connectivitat amb aquest mitjà de transport. La infraestructura s’haurà de construir en els propers tres anys amb l’objectiu de millorar la connectivitat amb dues rodes en aquesta destinació turística.

L'aparcament dissuasiu
L’aparcament dissuasiu

Aquest servei se sumarà a altres iniciatives com l’aparcament dissuasiu a l’entrada de Lloret de Mar per evitar més vehicles al nucli urbà. Ubicat al costat del parc Water World, aquest aparcament té una capacitat per a més d’un centenar de busos i també cotxes. A més, està vigilat les 24 hores i és gratuït.

Tots els vehicles que aparquin en aquest nou recinte podran utilitzar la xarxa de busos municipals que els connectarà amb qualsevol punt de Lloret de Mar. En paral·lel, el consistori també ha sumat tota l’oferta d’aparcaments públics i privats que hi ha al municipi en un portal web de reserves.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.