21.9 C
Blanes

Lloret és el municipi amb més habitatges d’ús túristic registrats

També Girona és la província catalana on més allotjaments s’han donat d’alta al registre, un total de 19.300.

Ferran Roquer
Ferran Roquer
Ferran Roquer

loret és el municipi que més apartaments turístics legalitzats té, amb 2.200. També Girona és la província catalana on més allotjaments s’han donat d’alta al registre, un total de 19.300.

A les comarques gironines, la Generalitat ha posat 131 multes a pisos turístics il•legals, de les quals se n’han cobrat 89. Els imports de les sancions van dels 3.000 als 16.000 euros, tot i que podrien arribar a ser de fins a 30.000 euros.

Amb la nova Llei de Turisme, els propietaris i les agències que lloguen pisos a turistes han d’informar l’ajuntament i registrar-los com a habitatges d’ús turístic. Per fer-ho, han de pagar una taxa municipal que va en funció de la zona on es trobi l’apartament i dels metres quadrats que té. Aquesta taxa només es paga un cop, en el moment d’inscriure el pis al registre. Els ajuntaments donen d’alta l’activitat i comuniquen les dades de l’habitatge a la Direcció General de Turisme, que incorpora la informació al Registre de Turisme de Catalunya.

El director dels serveis territorials d’Empresa i Ocupació, Ferran Roquer, explica que la normativa vol donar unes garanties als consumidors, ja que estan llogant un pis que consta en un registre, té cèl•lula d’habitabilitat i està legalitzat. A banda d’això, el fet d’estar donat d’alta fa que les persones que hi pernoctin també paguin la taxa turística.

Segons Roquer, és difícil determinar quants pisos es continuen llogant de manera il•legal. Tot i així, ha explicat que compten amb un grup d’inspectors de turisme que no només es dediquen a detectar pisos il•legals sobre el terreny sinó que també fan les comprovacions a Internet.

Per darrere de Girona hi ha Barcelona, amb gairebé 14.200 pisos registrats, Tarragona amb 9.600 i, molt per darrere, hi ha zones com les Terres de l’Ebre (2.190), Lleida (762), Vall d’Aran (247) i la Catalunya Central (260).

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.