Lloret és un dels municipis més escollits per visitar pels creueristes que han passat pels ports de Palamós, Roses i Sant Carles de la Ràpita. Així ho ha exposat el conseller de Territori i Sostenibilitat en funcions, Santi Vila, que ha matisat que del total de passatgers, només un 24% fa excursions, mentre que el 76% restant es queda a la població d’arribada.
Pels que han fet excursions, les destinacions més escollides, a banda de Lloret, han estat Girona, Figueres, Púbol, Tossa de Mar, Pals, Peratallada, la Bisbal d’Empordà, Castelló d’Empúries, Begur i Barcelona. I les excursions de més èxit han estat les culturals.
Pel que fa als ports de Palamós, Roses i Sant Carles de la Ràpita, cal dir que han tancat la millor temporada, amb un rècord de 43.1000 passatgers. En total, han registrat 50 escales, que es calcula que han generat un impacte econòmic de tres milions d’euros al conjunt del territori.
I, tot i que aquesta temporada ja ha estat bona, la Generalitat confia que l’any vinent, amb la declaració de port Schengen a Palamós, incrementi encara més el nombre de creueristes i suposi un revulsiu econòmic, social i de modernització.
Palamós és el port gironí per on han passat més els passatgers, un 6% més que l’any passat; Sant Carles de la Ràpita ha doblat el nombre de creueristes; mentre que Roses ha patit una davallada del 60%.