Ho farà en la sessió plenària del pròxim dilluns. Es pretén regular-los d’una manera més estricta amb una normativa que, entre altres aspectes, aporti més facilitats per identificar els seus responsables. Per tal de controlar les seves condicions, també es crearà un cos d’inspectors, format per 4 persones, que vigilarà els allotjaments. A més, i a llarg termini, es vol limitar la seva creació segons el nombre d’HUT’s que hi hagi a cada zona del municipi.
Aquesta era una de les preocupacions dels veïns, que es van recollir en els diferents tallers del Repensa Lloret. Ara, l’Ajuntament ha donat a conèixer totes les accions demandades que ja s’han realitzat i les que es troben en situació d’estudi. L’alcalde, Jaume Dulsat, considera que és important que la ciutadania conegui en quin punt es troben les diferents propostes.
En l’apartat de servei i comerç, una de les peticions va ser la necessitat d’ordenar l’oferta comercial. Per fer-ho, en un termini aproximat de mig any, el consistori comptarà amb un pla d’usos comercials.
D’altra banda, i pel que fa al taller destinat a la Marca i model de ciutat, es va demanar que l’Ajuntament fos pioner i arriscat i, per aquest motiu, s’ha licitat un contracte amb un gabinet i una agència de comunicació. A més, i dins d’aquest àmbit, s’ha creat una Xarxa Europea de Jardins Històrics per fer valdre els Jardins de Santa Clotilde.
Un altre dels punts que s’ha aconseguit està relacionat amb el turisme i amb la condició de Lloret com a ciutat HUB, afavorint la interconnexió amb diferents punts turístics del país. En aquest sentit, l’acció més destacada ha estat la creació del mapa “Lloret Hub”, que inclou rutes per la demarcació de Girona.
En clau de Participació Ciutadana, s’ha destacat la presència més activa dels veïns en els pressupostos i la creació d’audiències públiques. Hi ha la voluntat d’impulsar un projecte que serveixi per acostar l’alcalde als diferents barris.
Un altre de les temàtiques que es va tractar el Repensa Lloret va ser el de l’esport, l’oci i la natura. Durant aquest temps, s’han millorat les accions conjuntes entre el sector públic i el privat amb una taula de turisme esportiu, de la qual se n’han fet dues sessions i han servit per coordinar diferents esdeveniments. A més, s’han recuperat activitats locals com el Transfreu o el Lloret Natura i s’han creat itineraris com, per exemple, les rutes BTT.
L’últim dels aspectes estava relacionat amb l’acció social i la mediació. En aquest punt, l’Ajuntament ha destacat que s’ha treballat per conciliar el turisme jove amb altres tipus de turisme, aconseguir la col·laboració de tour operadors i reduir l’atur entre els joves. Dins d’aquesta temàtica, els veïns van demanar la creació d’una campanya de sensibilització i civisme en la que el consistori ja ha treballat.
De totes les peticions i propostes que es van recollir en el Repensa Lloret, encara queden moltes pendents. Jaume Dulsat creu que algunes d’elles són importants.
El Repensa Lloret va comptar amb 6 tallers dedicats a diferents àmbits, amb l’objectiu que els veïns poguessin dir la seva i trobar solucions per millorar el municipi. Les sessions van comptar amb 62 assistents de mitjana.
